Zwroty i reklamacje
Zwrot zamówionego Towaru – prawo odstąpienia
- W przypadku złożenia Zamówienia przez Klienta będącego Konsumentem, znajdują zastosowanie przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r. poz. 827), zgodnie z którymi Konsument jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży Towaru bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia wydania rzeczy Konsumentowi, poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu (kliknij tutaj). Wzór oświadczenia doręczany jest również Klientowi wraz z Zamówieniem.
- Klient składa oświadczenie o odstąpieniu od umowy w formie pisemnej, poprzez jego doręczenie drogą listowną lub osobiście na adres siedziby Sprzedawcy:
Zakład Wikliniarsko-Koszykarski Tadeusz Tryka
Sarzyna 85c
37-310 Nowa Sarzyna - Do zachowania terminu określonego w § 6 ust. 1 wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przed jego upływem na wskazany powyżej adres. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy pociąga za sobą obowiązek niezwłocznego zwrotu Towaru na wskazany powyżej adres, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy.
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa uważana jest za niezawartą, a Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań, z takim zastrzeżeniem, że Koszty zwrotu Towaru pokrywa Klient.
- Czternastodniowy termin, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania w którym Konsument objął Towar w posiadanie.
- Jeżeli umowa obejmuję wiele rzeczy, które są dostarczane osobno lub partiami – termin odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy lub partii.
- Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Sprzedawca nie odbiera Towarów przesyłanych „za pobraniem”.
- Zwrotu Towaru należy dokonać wraz ze wszystkimi przynależnościami i częściami składowymi dołączonymi do Towaru, w tym wydaną dokumentacją.
- Zwracany Towar powinien być nieużywany i kompletny. Jeśli Towar ulegnie uszkodzeniu w wyniku nieprawidłowego używania lub wadliwego opakowania, Sprzedawcy przysługuje możliwość odmowy przyjęcia takiego Towaru lub żądania odpowiedniego obniżenia Ceny Towaru, podlegającej zwrotowi na rzecz Klienta.
- Sposób opakowania Towaru zwracanego do Sklepu powinien odpowiadać właściwościom rzeczy zwracanych, tak aby rzeczy zwracanej zapewnić całość i nienaruszalność. W sytuacji, kiedy Towar zwracany przez Klienta będzie nosił znamiona uszkodzenia, czy przesyłka będzie naruszona, Sprzedawca winien dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, w tym w szczególności spisać „protokół ustalenia stanu przesyłki” oraz może nie odebrać przesyłki, a Klient może żądać odszkodowania za uszkodzony zwracany Towar od przewoźnika zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Po odebraniu przez Sprzedawcę zwróconego Towaru, zostaje wystawiona faktura korygująca, która zostaje wysyłana do Klienta listem poleconym.
- W razie odstąpienia od umowy Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego Płatności, w tym Koszty dostawy. Zwrot Płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył przy opłacaniu Zamówienia, chyba że Klient wskaże inny, wybrany z możliwych sposobów Płatności wskazanych w niniejszym Regulaminie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem Płatności do chwili otrzymania Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania.
- Klient będący Konsumentem przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisem art. 38 ustawy o prawach konsumenta, nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, w przypadku Towarów wyprodukowanych według specyfikacji Konsumenta (na specjalnie zamówienie, niestandardowe).
- Uprawnienie do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie wyłącza uprawnień Klienta z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru.
Reklamacje
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeśli dostarczony Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.)
- Zawiadomienie o wadach dotyczących Towaru oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: e.wiklinowy.sklep@gmail.com, podając jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji. W szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres siedziby Sprzedawcy. Reklamowany Towar należy odesłać do Sklepu wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z obsługą Sklepu sposobu odesłania Towaru i jedynie w sytuacji, gdy Sklep zażąda ich odesłania. W obowiązku Klienta jest należycie zabezpieczyć towar na czas transportu, a także dołączy całą dokumentację, załączoną do dostarczonego Towaru.
- Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odesłanych za pobraniem.
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku niezgodności Towaru z Umową powstałej w wyniku uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie dostawy (np. zerwane taśmy zabezpieczające, uszkodzone opakowanie), prosimy o natychmiastowy kontakt ze Sklepem oraz sporządzenie protokołu reklamacyjnego w obecności kuriera i dołączeniu go do zwracanej przesyłki.
- Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji.
- Do zgłoszenia reklamacyjnego należy dołączyć dowód zakupu.
- W razie stwierdzenia uszkodzeń, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności (uszkodzenia, wynikające z winy Klienta lub na skutek zdarzeń losowych w trakcie użytkowania, w szczególności zniszczenia mechaniczne) Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu poinformowania go o ewentualnych kosztach naprawy.